Program Meetings Week Poland 2018 w skrócie

Poznajcie program jednego z największych wydarzeń branży eventowej!

2018-03-12 10:28:08
Autor:

Poland Meetings Destination (19 marca, organizatorzy: The Warsaw Voice I PolskaOrganizacjaTurystyczna)

Zalety i metody wizualizacji eventów (20 marca, organizator: Stowarzyszenie Branży Eventowej)

Best Practice Day (21 marca, organizatorzy: StowarzyszenieOrganizatorów Incentive Travel, Site Poland)

Nowe regulacje w organizacji spotkań  (22 marca, organizator: Stowarzyszenie „Konferencje i Kongresy w Polsce”)

Spotkanie conventionbureaux (22 marca, organizator: Poland ConventionBureau Polskiej Organizacji Turystycznej)

Forum Obiektów (23 marca, organizatorzy: MPI Poland i Z—Factor)

XIII Studencka Konferencja Naukowa IMEX-MPI-MCI FutureLeaders Forum Warsaw (23 marca, organizator Szkoła Główna Turystyki i Rekreacji w Warszawie)

MP Power Night – gala finałowakonkursu MP Power Awards (23 marca, organizator: MeetingPlanner.pl)

Zbliża się kolejna szósta edycja MeetingsWeek Poland, podczas którego  przedstawiciele polskiej i międzynarodowej branży spotkań będą  rozmawiać o wyzwaniach, trendach, szukać inspiracji i szkolić się. Pięciodniowy cykl konferencji prezentujący wszystkie sektory branży ma na celu edukację, integrację oraz promocję przemysłu spotkań.MeetingsWeek Poland 2018 został objęty honorowym patronatem przez Pana Dariusza Rogowskiego – Podsekretarza Stanu w Ministerstwie Sportu i Turystyki. Jeśli dołączycie do grona uczestników MWP otrzymacie dużą dawkę wiedzy, ale także będziecie mieć okazję do wymiany opinii i nawiązania cennych kontaktów.

Tradycyjnie cykl wydarzeń otwiera - w dniu 19 marca - konferencja Poland MeetingsDestination, która jest spotkaniem przedstawicieli branży ze środowiskiem samorządowym i rządowym. Jaka przyszłość czeka podmioty DMO? Jakimi metodami na sukces Pragi czeskiej pracuje jej ConventionBureau? Jak pozyskano do Katowic Światową Konferencję Antydopingową 2019? Czy lokalne opłaty turystyczne będą wkrótce pobierane także w polskich miastach? Komu przysporzy to środków i na jakie cele?Na te i wiele innych pytań odpowiedzi szukać będą zaproszeni goście.  

Podczas paneli dyskusyjnych głos zabiorą między innymi przedstawiciele Ministerstwa Sportu i Turystyki, Polskiej Organizacji Turystycznej i jej Poland ConventionBureau, lokalnych conventionbureaux, środowisk samorządowych i akademickich, a także reprezentanci organizacji branżowych.  Konferencję otworząMinister Sportu i Turystyki Witold Bańka oraz wiceprezes Polskiej Organizacji Turystycznej Agnieszka Jędrzejczyk Wojciechowska. W dyskusji o roli przemysłu spotkań w rozwoju  regionów wezmą udział znakomici goście zagraniczni: Pier Paolo Mariotti – wiceprezes EuropeanCities Marketing oraz Roman Muška – dyrektor  PragueConventionBureau.

W drugim dniu, tj 20 marca odbędzie się konferencja - Zalety i metody wizualizacji eventu.  Stowarzyszenie Branży Eventowej  znówzaskoczy uczestników, postanowiło poruszyć ważny a dość często lakonicznie traktowany temat jakim jest wizualna strona eventu. Członkowie Stowarzyszenia postanowili pochylić się nad ważnymi tematami związanymi z planowaniem wydarzenia w sferze wizualnych doświadczeń na każdym etapie realizacji eventu.

Kreacja powstaje w głowie, następnie organizatorzy eventowi wraz z podwykonawcami realizują wizję projektu. Zanim jednak to się wydarzy stawiają sobie cele. W przypadku najbliższego wydarzenia są trzy powody, dla których warto organizować tę konferencję: cel edukacyjny, cel networkingowy, cel wymiany wiedzy i doświadczeń. Budując program spotkania  stosowana była metoda „mapingu myślowego”, czyli wyobrażenia sobie procesów działań organizacyjnych od strony klienta, uczestnika wydarzenia oraz samego organizatora.

W tym roku gościem specjalnym będzie Czesław Mozil -  muzyk, artysta, który za pomocą muzyki i słowa przekaże największe tajemnice organizacyjne wielkiego świata showbiznesu i produkcji telewizyjnej.

Bogaty program merytoryczny wydarzenia wypełnią prezentacje specjalistów: Martyny Wijasntdresscode na eventach, Piotra Sadegont terapii śmiechem, Magdaleny Kozickiej, Jędrka Nykowskiego oraz Michała Czerniaka nt projektowania eventów od wizualizacji do realizacji czy Piotra Maczugint budowania zaangażowania przed eventem. W tym dniu odbędą się też dwie debaty z udziałem profesjonalistów naszej branży, a mianowicie „Siła wizualizacji” moderowana przez Magdalenę Kondas, czy „Po co nam wizualizacja ? moderowana przez Annę Nowakowską.

Stowarzyszenie Organizatorów Incentive Travel i SITE Poland są gospodarzami konferencji Best Practice Day w dniu 21 marca.  Organizatorzy zaplanowali dzień tak aby dostarczyć niezbędną wiedzę dla profesjonalnych organizatorów i klientów imprez turystycznych. W programie znajdą się prezentacje i panele dyskusyjne nt wysokich standardów prowadzenia projektów incentivetravel, etyki w biznesie, regulacji rynku związanych z nową ustawą o imprezach turystycznych, dobrych praktyk we współpracy agencji i działów zakupów oraz bezpieczeństwa wyjazdów i klientów.

W pierwszym panelu zaproszeni goście i reprezentanci branży będą dyskutowaćntJakie zmiany i konsekwencje dla organizatorów wprowadza nowa ustawa o imprezach turystycznych, która wchodzi w życie od 1 lica 2018 ? Głos zabiorą przedstawiciele Urzędu Marszałkowskiego, TUiA AXA oraz praktycy incentivetravel i postarają się odpowiedzieć na pytania: jakie sankcje grożą firmom za działania niezgodne z Ustawą ? Czy na czym polega zabezpieczenie w postaci gwarancji ubezpieczeniowej (I filar) oraz Turystycznego Funduszu Gwarancyjnego (II filar)?Na co klient powinien zwracać uwagę dokonując wyboru agencji?

W drugim panelu pod tytułem Dialog branżowy – Dobry Przetarg przedstawiony zostanie rekomendowany model przetargowy w kategorii incentivetravel wypracowany przez organizacje branżowe. W dyskusji paneliściodpowiedzą: Jak efektywnie współpracować na linii klient-agencja?Jak przeprowadzić przetarg, aby uzyskać wartościowe, rzetelne i kreatywne oferty?

Coraz częściej agencje, jak i klienci zwracają uwagę na bezpieczeństwo imprez, stąd  w trzecim panelu swoje prezentacje eksperckie będą mieć  Łukasz Szozda (Outlander) oraz Radosław Szafranowicz-Małozięć (Kadry Turystyki), którzy wprowadzą uczestników konferencji zarówno w ogólny zarys tematyki zagrożeń podczas wyjazdów zagranicznych, jak i w kwestie związane z praktycznym przygotowaniem i właściwym reagowaniem na możliwe zagrożenianp. zamachy terrorystyczne, napady, drobne kradzieże, różnice kulturowe, choroby, szczepienia.

W czwartym dniu  tj. 22 marca Stowarzyszenie Konferencje i Kongresy w Polsce  zaprasza na akademię organizatorów i planistów konferencji i kongresów   zatytułowaną  Nowe regulacje w organizacji spotkań.  Rok 2018 wprowadza wiele  nowych  albo zmienionych regulacji prawnych i finansowych dla organizatorów spotkań, ale także w szerszej skali dla wszystkich polskich przedsiębiorców. 1 lipca 2018 zacznie obowiązywać nowa ustawa o imprezach turystycznych  i powiązanych usługach turystycznych, którą mogą zostać objęci organizatorzy spotkań i podróży biznesowych. Paweł Niewiadomski – prezes Polskiej Izby Turystyki przybliży uczestnikom konferencji zmiany, które będą mieć wpływ na ich działalność gospodarczą.

Od 25 maja 2018 musimy wdrożyć RODO, zmiany w zakresie ochrony i przetwarzania danych osobowych są duże względem tych obecnie obowiązujących przepisów. Nie będzie już obowiązku rejestrowania baz danych w GIODO, ale za to za przetwarzanie danych osobowych niezgodnie  z przepisami prawa czy, za niewłaściwe zabezpieczenie tych danych, co może skutkować utratą czy kradzieżą danych będą dotkliwe kary finansowe. Radca prawny Tomasz Palak przedstawi w swojej eksperckiej prezentacji główne zmiany, które będą obowiązywać przedsiębiorców w zakresie gromadzenia i przetwarzania danych osobowych. Profesjonaliści branży spotkań odpowiedzą, w jaki sposób oni przygotowują się do wdrożenia RODO.

Od 1 stycznia 2018  wszystkie wydarzenia naukowe, w które zamierzają angażować się firmy członkowskie INFARMY, powinny przejść proces certyfikacji. Wydarzenia poddawane są ocenie w oparciu o kryteria wypracowane na podstawie Ustawy Prawo Farmaceutyczne oraz Samoregulacji INFARMY, tj. Kodeksu Dobrych Praktyk Przemysłu Farmaceutycznego i Kodeksu Przejrzystości. O wymogach, jakie przed organizatorami spotkań medycznych, stawia INFARMA opowie Małgorzata Dziomdziora - Specjalista ds. etyki i współpracy. Natomiast o trendach w organizacji spotkań naukowo-medycznych w Polsce i na świecie dyskutować będą zaproszeni goście w panelu moderowanym przez Katarzynę Cioch – CEO w Polskim Towarzystwie Chirurgii Naczyniowej.

Na zakończenie konferencji dr Mariusz Cieśla z Kancelarii Doradztwa Podatkowego MARIO odpowie nam jakie mogą być konsekwencje wprowadzenia  „splitpayment”   dla działalności firm i ich płynności finansowej.

Również 22 marca odbędzie się spotkanie Poland ConventionBureau Polskiej Organizacji Turystycznej z regionalnymi ConventionBureaux. To doroczne spotkanie dotyczy wspólnych działań oraz współpracy na najbliższy rok podczas wydarzeń takich jak targi branżowe, prezentacje, przygotowania kolejnych edycji Raportu „Przemysł  Spotkań i Wydarzeń w Polsce” oraz działania Programu Ambasadorów Kongresów Polskich. ConventionBureaux są pierwszym kontaktem dla wszystkich poszukujących informacji dotyczących możliwości organizacji spotkań w Polsce/regionie/mieście i pełnią rolę doradcy i konsultanta w zakresie możliwości konferencyjnych oferowanych na terenie kraju. Spotkanie ma charakter zamknięty i jest dedykowane tylko dla przedstawicieli conventionbureaux.

Po raz trzeci w ramach MeetingsWeek Poland w piątek 23 marca, odbędzie sięForum Obiektów, wydarzenie współorganizowane przez firmę Z—Factor i MPIPoland. To jedyna tak duża i tak wartościowa impreza dla hotelarzy i pracowników centrów konferencyjnych. Forum Obiektów jest tak pomyślane, by dać uczestnikom fachową wiedzę i inspirację do kształtowania branży konferencyjnej w Polsce. Program dedykowany jest wymianie doświadczeń, a dzięki otwartej formule daje szansę uczestnikom decydować, jakiej wiedzy poszukują i kogo chcieliby posłuchać.

Nowoczesna formuła oparta na ONE-MAN SHOWS (krótkie wystąpienia autorskie praktyków branży) i TIME-OUT SESSIONS (Kilku mówców i 5 min na przedstawienie swojej perspektywy) pozwala na stworzenie bogatego  i różnorodnego programu wydarzenia. W ramach sesji OPEN DOOR  każdy może zgłosić swoje propozycje wystąpień, prelegenci wybierani są w głosowaniu.

W tym roku w programie forum znajdą się tematy Polska otwarta na luksus, work-life balance, Polacy na arenie międzynarodowej, third party commission,  Infarma czy współpraca z bloggerami i social media influencerami. Zostaną  zaprezentowane wyniki audytu MP Power Venue 2017.  Na zakończenie forum będzie miała miejsce premiera raportu DEMAND OUTLOOK POLAND & CEE – krótko i długofalowe prognozy dla rynku.

ZNAJDŹ NAS: