Tęcza, w nowej multimedialnej odsłonie, powróciła na Pl. Zbawiciela

Dzięki połączeniu techniki i kreacji na Pl. Zbawiciela powróciła tęcza w zupełnie nowej odsłonie. VES odpowiadał za multimedialną realizację tego projektu.

2018-06-13 08:54:44
Autor:

W piątek 8 czerwca odtworzona została tęcza - stanowiąca uniwersalny symbol Warszawy pięknej, różnorodnej, pełnej miłości, pokoju, tolerancji oraz praw osób LGBT. 

Bezprecedensowa akcja zrealizowana została na zlecenie Ben & Jerry’s (Unilever). Autorką pomysłu powrotu tęczy na plac Zbawiciela jest agencja 180heartbeats+Jung v Matt, która odpowiada również za instalację i realizację wydarzenia. Projekt zrealizowany został przy współpracy ze Stowarzyszeniem Miłość Nie Wyklucza i Fundacją Wolontariat Równości. 

Multimedialna tęcza czyli projekcja na kurtynie wodnej została wyświetlona za pomocą projektorów Christie Boxer 4K30. Serce eventu, reżyserka wraz z projektorami, znajdowały się w odległości 40m od placu na wysokości 7m. Powierzchnię projekcyjną stanowił transparentny ekran wodny uzyskany poprzez wystrzał wody z trzech zraszaczy umieszczonych w odległości ok. 5m od siebie, podłączonych do miejskiego hydrantu. W celu uzyskania kształtu łuku dwa graniczne zraszacze osadzone zostały w trawie, środkowy zaś na specjalnie w tym celu stworzonej konstrukcji. 

Aby zwiększyć intensyfikację wyświetlanego obrazu, źródłowy materiał graficzny został poddany stakowaniu (nałożeniu na siebie obrazu z kilku projektorów). Zabieg ten zwiększył moc oraz jasność świecenia, a w efekcie  pozwolił na osiągnięcie bardziej wyrazistych kolorów i ostrego obrazu mimo transparentnej powierzchni projekcyjnej oraz jej znacznej odległości od projektorów. 

Finalnie obraz tęczy miał ok. 20m w podstawie i ponad 7m wysokości i sprawił, że Pl. Zbawiciela ponownie na 4h rozbłysnął feerią barw.

Źródło: mat. prasowe grupy VES

ZNAJDŹ NAS: