Flesz Fashion Night 2018 – The Art of Industry

Po raz siódmy, tym razem w industrialnej przestrzeni dawnej praskiej drukarni przy Mińskiej 65 w Warszawie, odbyło się najważniejsze wydarzenie modowe roku - Flesz Fashion Night 2018. Na opowieść – według konceptu kreatywnego Mea Group – składały się stworzone specjalnie na FFN 2018 oprawa wizualna, animacje, scenografia i muzyka, odzwierciedlające temat przewodni eventu: The Art of Industry. Do kreacji kluczowych elementów wizualno-scenograficznych wykorzystano ramiona robotyczne, dzięki którym kolekcje dziewięciu polskich projektantów zyskały niepowtarzalną oprawę.

2018-09-27 14:05:19

Goście FFN 2018 trafili do industrialnego świata. Surowe wnętrza, z widocznymi śladami przemysłowej przeszłości, stały się tłem dla pokazu mody z wykorzystaniem technologii na co dzień wykorzystywanych w fabrykach, na liniach produkcyjnych. Robotyczne ramiona, podobnie jak witająca gości wirtualna postać Iwony z syntetyzatorem mowy, były aktywnymi uczestnikami pokazu, wyznaczały jego rytm. Ruch, animacje zsynchronizowane z surową w formie muzyką - skomponowaną specjalnie na Flesz Fashion Night 2018 przez Radka Dudę i Pawła Piechura – sprawiały, że pokaz kolekcji poszczególnych projektantów przykuł uwagę kilkuset gości, w tym gwiazd i mediów.

Muzyka nawiązywała do dźwięków kojarzonych z przemysłem, surowym otoczeniem, z mocnymi i ciężkimi brzmieniami. Była ważnym elementem współtworzącym atmosferę pokazu, na który projektanci przybyli ze swoimi muzami, ubranymi w wyjątkowe kreacje własnego projektu. W tym roku Maciej Zień pojawił się z Małgorzatą Kożuchowską, duet MMC z Edytą Herbuś, Ranita Sobańska z Adą Fijał, duet Paprocki&Brzozowski 
z Julią Wieniawą, projektantki BIZUU z Katarzyną Zielińską, Lidia Kalita z Martą Kuligowską, Mariusz Przybylski z Agnieszka Woźniak-Starak, Agnieszka Maciejak z Aleksandrą Żebrowską, a Łukasz Jemioł z Mariettą Żukowską. 

Dzięki precyzyjnemu, zaplanowanemu przez Mea Group rozłożeniu akcentów scenograficzno-dźwiękowych, każda kolekcja otrzymała niepowtarzalną oprawę wizualną i muzyczną. Z jednej strony na wybiegu można było zobaczyć kreacje stworzone z wykorzystaniem materiałów kojarzonych z nowoczesnością, takich jak np. tworzywa sztuczne (prezentowane przez modelki stylizowanymi na boty), a z drugiej strony – z naturalnych tkanin. Każdy projektant na swój sposób zinterpretował temat przewodni Flesz Fashion Night 2018 – The Art of Industry. Muzycznymi gwiazdami wieczoru byli Mateusz Ziółko i zespół Xxaanaxx.

„Przy tworzeniu konceptu Flesz Fashion Night 2018 zależało nam, aby - jak przy każdym tworzonym przez nas evencie - zaproponować gościom wydarzenia niezwykłe rozwiązania, zaskoczyć ich. The Art of Industry budzi wiele skojarzeń, my postanowiliśmy sięgnąć po te mniej oczywiste” – mówi Magda Kozicka, Dyrektor produkcji Mea Group.

„Doprowadziliśmy do ścisłej interakcji między światem mody, sztuki i technologii. Po raz pierwszy w naszym kraju ramiona robotyczne były aktywnymi i tak wielowymiarowo wykorzystanymi elementami pokazu mody. A wszystko w ramach współpracy z Edipresse Polska - Klientem, który ma odwagę pokazywać oraz wspierać nowe trendy w modzie, sztuce, a także w świecie eventu” – dodaje M. Kozicka.

Flesz Fashion Night 2018 - The Art of Industry – wydarzenie odbyło się 4 września br. przy Mińskiej 65 w Warszawie. Organizatorem tej cyklicznej imprezy jest Edipresse Polska. Za choreografię pokazu mody odpowiadała Magdalena Rozenfeld.  

ZNAJDŹ NAS: