Rynek aplikacji konferencyjnych na świecie i w Polsce stale się rozwija. Pojawiają się nowe możliwości i innowacyjne rozwiązania, więc ciężko jest nadążyć za zmianami, nawet jeżeli interesujesz się technologią eventową. Niezależnie od tego, czy wybierasz aplikację po raz pierwszy, czy chcesz ją jedynie zmienić, wiąże się to z ryzykiem, czy uda się znaleźć odpowiedniego dostawcę. Istnieje jednak sposób na to, aby je ograniczyć i świadomie podjąć decyzję. Oto lista 10 rzeczy, jakie warto uwzględnić przy wyborze:
- Jakich narzędzi eventowych aktualnie używam i które z nich aplikacja mogłaby zastąpić?
Rola sprawnegoevent managera wymaga od Ciebie wdrażania rozwiązań ułatwiających przygotowanie i zarządzanie wydarzeniem oraz zbieranie ważnych danych do raportu końcowego. W ramach działań przygotowawczych często tworzysz stronę eventu, papierowy program, katalog on-line czy zlecasz zrobienie mapy interaktywnej. Musisz też zadbać o system płatności, rejestrację i check-in. Podczas samego wydarzenia często wdrażasz ankietowanie i głosowanie na żywo. Kolekcjonujesz te dane po to, aby usprawnić samo wydarzenie lub strategię biznesową firmy. Aplikacja eventowa jest w stanie zapewnić część z tych funkcji w jednej cenie. Czasem potrzebna jest integracja z zewnętrznym systemem lub stworzenie dedykowanego rozwiązania (np. indywidualny projekt mapy interaktywnej Twojego obiektu). W efekcie ograniczasz wydatki i listę firm współpracujących. Przekłada się to na zwiększenie efektywności Twoich działań. Upewnij się, co wchodzi w skład funkcji aplikacji przed zakupem pozostałych narzędzi.
- Jaki rodzaj aplikacji będzie odpowiedni – aplikacja natywna czy webowa (HTML5)?
Aplikacja natywna to taka, która jest przygotowywana pod dany system operacyjny (np. iOS czy Android) i pobierana ze sklepu Google Play czy AppStore. Oznacza to, że bardzo łatwo się ją obsługuje z poziomu smartfona i zwykle jest bardzo interaktywna. Jej dodatkową zaletę stanowi fakt, że zapewnia dostęp do wszystkich danych nawet w przypadku braku internetu. To niezwykle cenne, gdy chcemy uniknąć komplikacji związanych z dostępem do sieci. Pamiętaj, że wszelkie nowe dane wprowadzone off-linebęda widoczne dopiero, gdy uczestnik wejdzie w tryb on-line.
Drugi rodzaj to wersja webowa aplikacji (HTML5) dostępna pod adresem URL, tak jak każda inna strona internetowa. Taka aplikacja występuje w jednej wersji dla wszystkich urządzeń mobilnych i komputerów. Jej wadą jest fakt, że potrzebujemy sprawnego łącza internetowego, aby z niej korzystać. W tym artykule skupię się na najpopularniejszym rozwiązaniu – natywnej aplikacji eventowej.
- Jaka jest różnica pomiędzy aplikacją hostowaną a dedykowaną?
Większość dostawców ma w swojej ofercie więcej niż jeden rodzaj aplikacji. Najczęściej występują aplikacje hostowane i dedykowane, ale mogą występować w kilku pakietach cenowych, zależnie od długości licencji i ilości funkcji. Wersja dedykowana jest osobną aplikacją umieszczaną bezpośrednio w sklepie Google Play czy AppStore. Wymaga przygotowania pełnej wizualizacji oraz opisów do tych marketów i jest w pełni brandowana. W proces jej tworzenia zaangażowani są cały zespół IT, grafik i organizator wydarzenia. To rozwiązanie droższe w przygotowaniu i bardziej czasochłonne. Dzięki temu, że jest to absolutnie niezależne narzędzie, możemy w nim wprowadzić dowolne zmiany. Pamiętaj, że część modyfikacji wymaga ponownej publikacji w sklepach, więc aktualizacja czy naprawa może potrwać nawet do kilku dni.
Więcej? Zapraszamy do prenumeraty: http://bit.ly/2zj3gQV
Artykuł: Kasia Gruszka