Każdemu organizatorowi eventu firmowego zależy na jednym: by zachwycić zaproszonych gości nie tylko oprawą artystyczną czy poczęstunkiem, lecz również stroną wizualną. W tym aspekcie ogromną rolę odgrywa scenografia eventowa. Ma fascynować, intrygować, porywać, czyli przyciągać widza i budzić w nim wyjątkowe emocje oraz zapaść mu głęboko w pamięć. By to osiągnąć, potrzeba jednak pomysłu i odpowiedniego zaplecza technicznego, które pozwoli to urzeczywistnić. Scenografia to bowiem jeden z kluczowych elementów aranżacji przestrzeni na event.
Wygląd scenografii w głównej mierze zależy od miejsca organizacji eventu. Przykład: w obiektach typowo konferencyjnych można tworzyć najbardziej wyrafinowane projekty ze względu na duże przestrzenie, ale już w obiektach zabytkowych trzeba sprostać wielu wymaganiom i ograniczeniom, jakim te podlegają (event wizualnie i pod kątem charakteru powinien korespondować ze stylem wykończenia miejsca).Niezależnie jednak od miejsca czy typu organizowanej imprezy trzeba pamiętać, że można stworzyć każdą scenografię. O ile – rzecz jasna – pozwoli na to budżet klienta.