Z artykułu dowiesz się: Jak oszacować koszty swojego wydarzenia; Dlaczego ważne jest zaplanowanie odpowiedniej rezerwy pieniężnej; Na co zwrócić uwagę przy zamawianiu cateringu; Czy zmiany w planowaniu wpływają na efekt finalny przedsięwzięcia; W co lokujesz swoje pieniądze, decydując się na organizację eventu; Czym jest odpowiednia optymalizacja wydatków.
Planowanie eventu powinno rozpocząć się od określenia budżetu. Nierzadkie są sytuacje, kiedy agencja dostaje brief bez wskazanych środków na jego realizację. Jest to niewłaściwe z dwóch powodów. Po pierwsze, szkoda czasu na prezentowanie ferrari, jeśli klienta stać jedynie na małego fiata. Po drugie, nieograniczony z pozoru budżet może prowadzić do maksymalizowania wydatków, a to z kolei prosta droga do tego, żeby klient przy okazji następnego wydarzenia zapukał do drzwi innej agencji. Jasne określenie, na co nas stać, to oszczędność czasu dla obu stron i motywacja, żeby szukać kompromisów i najlepszych rozwiązań, satysfakcjonujących obie strony.